AbahMuda@Am


AbahMuda@Am


AbahMuda@Am



BLOG TEMAN
Abah_Muizz
Abiumar
Abu Naqibah - Dairi Abu Naqibah
Acai
Activ8ions
Acukk77
Acukk77 New
Aflin Shauki : Inside My Head
Afzan
Adinda
Aida Diarikecil
Aida NotaDairi - Blogdrive
Aida NotaDairi - Blogspot
Aidil
Aishah - Berlindung dibalik Awan
AKO Tetap AKO!!
Ako!
Ako! The Latest
Alyza
Anakomak
Anangku
Anim
Arddayu
Arisa-Putri
Ayu Sayang
Aza
Azhan
Azhan Workpress
Azuna Online
BabyDiana
Budak Sekolah
Bang Long
Bat - InfoMalaya Blog
Bunda Shafiya
Carneyz
Cempaka Biru
Chika
Chot Blogspot
Chot Wordpress
Cikgu Online
Cik Scarlet
Cik Pudica - Semerah Cintanya
Ct
Cute-SmiLy!
Cyclips
Dealova
Diane
Dingy
Dingy Blogsome
Dingy Bloggoing
Downforce
Ducks - M-Ralducks
East Blogdrive
East Blogspot
EedaHakim - Bicara Siti Suraida (Petua)
Elly
Faizah
Faizzah
Faizzah New
FaizulZone
Farah - Bila Cinta Terhubung
Fysal - Cyberstar
Fysal - Mfi06
Fysal - Jendela Duniaku
Fysal - In My Life
Geargie
Gurisanintaglio
Hana
Blog Seni HE
Blog Seni HE - New
Blog Seni HE - Wordpress
Honey
Huda
Iemah
iEn
iEn Komuniti
Iera
Iirah
ilynn - Pemikir, Penulis & Perempuan
Imah Cumel Library
Inamaroon
Irmanrahaban
Iyandz
Iziana
Jaja
Jaja Comel
Jiji
JiwaKacau
JiwaRasa
Jowopinter
Jubeiz
Junaidix
KakAyu
Katarsis
Katarsis - Diari.Seorang.Lelaki
Kadok
Kadok Sebuah Cerita Kehidupan
Kasawari
Kasih
Kicap
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie New - Hidup Biar Sedap
Kmx
Knockturnal
Kunang
Kuncup
Kuncup New
Lin
Lizza
Luna
Madi Insan Seni
MamaJambu
MamaShahmi - Teguh Berdiri Disini..
Mazudi
Mazudi.com/Life.Notes
Underfine Me
Meen Blogdrive
Meen Blogspot
Mely
Meera - Rentak Kehidupan Meera
Mimie
Mimpi Sedih
Mizi
Mohd Imran
Mohd Ismail
Moon
Nadhirah Lifelogger
Nadhirah Blogspot
Nagacute Blogdrive
Nagacute Blogsome
Narish
Narish2
Neezie
Neezie 1/2 Waras
Nieys Blogspot
Nieys Wordpress
Nieys - nieyszahri.com
Nizam Zakaria
Noamie
Nora
Noush
Nurul - Di Mana Spek Cinderella
Op - Fikiran Dlm Kembara
Pee Bee Blogdrive
PeeBee Blogspot
Pengkritik Blog
PK
PuteriSatu - Luahan Ku
Redza
Rick - Bro Rickwan Melaka
Ryzal
Sama-Sama
Sanchai
Sastri
Seek4soul
Sejuk
Selipar Jepun
Shai Blogdrive
Shai Blogspot
Shai Blogsome
Sharida
Sharidatk
Siti
Snow White
Sodep
Sodep.net
Syikin
Syikin - Wanita dan Keluarga (2007)
Syikin - Wanita dan Keluarga (2008)
Syira
Syi
T - Story of My Life
TaufikSM - Hiburan & Informasi
Topek
Topek - Diari Hidupku
UMIe
UstazMuda
VM
Yatt
YezzeR
Yna
Yna1
Zali
Zalisa - Dunia Hatiku
zzzss
BLOG BERNISAN
PakTeh - Diari 2004-2006
PakTeh - Sembang2 Warung Kopi
BLOG BERKAITAN
Yusof Family's Official Blog

BLOGER IDOL
BloggerIdol
RedMummy - Juara 2006
BilikIni - Tempat Kedua
NadhirahN - Tempat Ketiga
AffyRonan
Archmal
CatWalk
Duyong
Ian
Natasha
Izzu
MPijan
Samasam
UjangMD
Y2Gay
BLOGGER KICK START
Blogger Kick Start
Bro Rick
Intan
Katarsis
Noush
Syawaludin
Kurt_Kuden - Out Week 5
kriesz - Out Week 4
mourieys - Out Week 3
Milla - Out Week 2
Zila - Out Week 1
RedMummy - Juri Tetap


SAJAK BUAT PERHENTIAN
Diperhentian ini
Ada satu cerita
Tentang uda dan dara
Menjeling, bermesra dan berjanji
Tapi menangisnya juga disini
Berpisahnya juga disini

Diperhentian ini
Kulihat... anak itu terjatuh
Luka siku dan keningnya
Menangis belas ibunya

Diperhentian ini
Aku tersenyum
Merenung dia dan hidupnya
Mereka dan kehidupannya
Kerana diperhentian ini
adalah permulaannya
mungkin juga....penamatnya.

Am@AbahMuda 2006


Geng Jurnal

Photobucket.com image hosting and photo sharing Photobucket.com image hosting and photo sharing

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

'Award From MamaJ

Merenung Jejak Kehidupan
- Suatu Klinik Minda

Merupakan hasil perjalanan peribadi, garapan idea, pendapat dan pemikiran penulis. Penulis tidak mengwakili mana-mana pertubuhan atau organisasi tertentu. Segala pendapat dan ulasan yang dibuat merupakan hasil pemikiran dan pandangan peribadi penulis.
Mengkritik bukan Mengeji, Menegur bukan Mengutuk, Bercerita sebagai Tauladan
Sekian Terima Kasih.
Hak Cipta Terpilihara.

free web counter
Since July 21, 2005

Terima Kasih & Jumpa Lagi

Friday, July 04, 2008

Selamat Hari Jadi ABANG


Am buat ini untuk lekatkan di beg "Terima kasih" untuk majlis hari jadi anak-anak Am tetapi nasib tak baik "printer" pula rosak. Jadi akhirnya tak jadi lekatlah hehehe.

Kalau orang pandai ambil masa sekejab sahaja untuk buat benda ni, Am pula hampir 2 hari untuk siapkanya hehehe. Buat delete buat delete mana tak sampai 2 hari. Itu belum kira yang dah siapa tapi lupa "Save" akhirnya hilang dan kena buat semula hehehe.

Tak apa tahun depan Am akan pastikan "Printer" elok dan akan buat lebih baik dari ini.



Hari ini hari jadi Abang, Selamat Hari Jadi Abang dari Abah, Mama dan Adik. Semuga Abang berjaya di dunia dan akhirat.

Sekejab sahaja Abang sudah masuk 8 tahun, kalau dulu nampak Abang dari berbaring, kemudian merangkak dan sekarang dah berlari dan melompat disini sana. Kalau dulu hanya bersuara nak susu tapi sekarang dah pandai menjerit nak "Power Rangers" atau "Transformer"

Kalau dulu Abang menyambut hari jadi dengan Abah dan Mama tapi sekarang dah tambah dengan adik pula.

Sebenarnya banyak yang Abang ajar Abah tentang menjaga anak ini dan Abah akan gunakannya untuk enjaga adik pula. Abah harap Abang dan Abah akan terus saling mengajar di masa depan.

Sekali lagi Selamat Hari Jadi dari Abah, Mama dan Adik.

Paparkan juga lagu yang khas untuk Abang.

1234 - Aris Ariwatan

Satu... kasih yg abadi
Tiada tandingi dia yang satu
Dua... sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu

Tiga... lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah
Empat... mudah kau ketemu
Berhati selalu beza antara
Kasih dan kekasih

( korus )
Ibu kuingat dahulu
Menyisir rambut ku kemas selalu
Ayah menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa

Sayang dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang... itu bidalan
Harus kau renungkan

( ulang korus )

Sumbangan Liriklagu.com

Nota Kaki :
Makin besar Makin banyak kerenah Abang ni Makin pening Abah dan Mama......

Labels: , ,

JEJAK TEMAN DI "Selamat Hari Jadi ABANG"

 

Blogger faisal kata ... (July 07, 2008 2:25 PM) : 

Slm abg am,

Selamat hari lahir untuk kedua org anak abg am tu..:) smoga menjadi seorang anak yg soleh dan berbakti kepada abg am dan mama mereka,amin..

 

Anonymous Am kata ... (July 07, 2008 3:14 PM) : 

Terima kasih atas ucapan dan doa tu ya Acai

 

Blogger topek kata ... (July 07, 2008 4:21 PM) : 

hehe... masih banyak lagi yang topek kene blaja. tu pun bukan sepenuhnya topek faham.. tgk la nanti macam mana yerk. :D

 

Anonymous mamajambu kata ... (July 07, 2008 4:24 PM) : 

salam Am,
slmt hari jadi utk abang dah adik..moga anak2 sihat n berjaya...amboi anak2 Am cina abis lah..

 

Blogger Abang Long kata ... (July 08, 2008 4:41 AM) : 

Selamat Hari Jadi. Bila sudah meningkat remaja, lagi pening kepala, hahahaha....

 

Blogger blackpurple @ jowopinter kata ... (July 08, 2008 4:36 PM) : 

Ucapan Selamat Hari Jadi yang terlewat buat Abang. Semoga menjadi anak yang soleh, akademis dan bertaqwa, Ameen.

Nak hantar hadiah macam dah terlambat pulak. Hehehe!

 

Anonymous kadok kata ... (July 09, 2008 12:28 PM) : 

selamat hari lahir utk abg ye...:)

 

Anonymous Am kata ... (July 09, 2008 2:42 PM) : 

Topek:
Kita semua masih dalam pembelajaran lagi kan topek

MamaJ:
Habis dah muka abah dan Mama macam tu hehehe

Abg Long:
Memang pening pun hehehe

BP:
Dah beri hadiah tak pernah terlewat pun BP, nak hantar yg tahun lepas pun masih diterima hehehe

Kadok:
Terima kasih kadok

 

JOM TINGGALKAN JEJAK

Links to "Selamat Hari Jadi ABANG"

Create a Link