AbahMuda@Am


AbahMuda@Am


AbahMuda@Am



BLOG TEMAN
Abah_Muizz
Abiumar
Abu Naqibah - Dairi Abu Naqibah
Acai
Activ8ions
Acukk77
Acukk77 New
Aflin Shauki : Inside My Head
Afzan
Adinda
Aida Diarikecil
Aida NotaDairi - Blogdrive
Aida NotaDairi - Blogspot
Aidil
Aishah - Berlindung dibalik Awan
AKO Tetap AKO!!
Ako!
Ako! The Latest
Alyza
Anakomak
Anangku
Anim
Arddayu
Arisa-Putri
Ayu Sayang
Aza
Azhan
Azhan Workpress
Azuna Online
BabyDiana
Budak Sekolah
Bang Long
Bat - InfoMalaya Blog
Bunda Shafiya
Carneyz
Cempaka Biru
Chika
Chot Blogspot
Chot Wordpress
Cikgu Online
Cik Scarlet
Cik Pudica - Semerah Cintanya
Ct
Cute-SmiLy!
Cyclips
Dealova
Diane
Dingy
Dingy Blogsome
Dingy Bloggoing
Downforce
Ducks - M-Ralducks
East Blogdrive
East Blogspot
EedaHakim - Bicara Siti Suraida (Petua)
Elly
Faizah
Faizzah
Faizzah New
FaizulZone
Farah - Bila Cinta Terhubung
Fysal - Cyberstar
Fysal - Mfi06
Fysal - Jendela Duniaku
Fysal - In My Life
Geargie
Gurisanintaglio
Hana
Blog Seni HE
Blog Seni HE - New
Blog Seni HE - Wordpress
Honey
Huda
Iemah
iEn
iEn Komuniti
Iera
Iirah
ilynn - Pemikir, Penulis & Perempuan
Imah Cumel Library
Inamaroon
Irmanrahaban
Iyandz
Iziana
Jaja
Jaja Comel
Jiji
JiwaKacau
JiwaRasa
Jowopinter
Jubeiz
Junaidix
KakAyu
Katarsis
Katarsis - Diari.Seorang.Lelaki
Kadok
Kadok Sebuah Cerita Kehidupan
Kasawari
Kasih
Kicap
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie New - Hidup Biar Sedap
Kmx
Knockturnal
Kunang
Kuncup
Kuncup New
Lin
Lizza
Luna
Madi Insan Seni
MamaJambu
MamaShahmi - Teguh Berdiri Disini..
Mazudi
Mazudi.com/Life.Notes
Underfine Me
Meen Blogdrive
Meen Blogspot
Mely
Meera - Rentak Kehidupan Meera
Mimie
Mimpi Sedih
Mizi
Mohd Imran
Mohd Ismail
Moon
Nadhirah Lifelogger
Nadhirah Blogspot
Nagacute Blogdrive
Nagacute Blogsome
Narish
Narish2
Neezie
Neezie 1/2 Waras
Nieys Blogspot
Nieys Wordpress
Nieys - nieyszahri.com
Nizam Zakaria
Noamie
Nora
Noush
Nurul - Di Mana Spek Cinderella
Op - Fikiran Dlm Kembara
Pee Bee Blogdrive
PeeBee Blogspot
Pengkritik Blog
PK
PuteriSatu - Luahan Ku
Redza
Rick - Bro Rickwan Melaka
Ryzal
Sama-Sama
Sanchai
Sastri
Seek4soul
Sejuk
Selipar Jepun
Shai Blogdrive
Shai Blogspot
Shai Blogsome
Sharida
Sharidatk
Siti
Snow White
Sodep
Sodep.net
Syikin
Syikin - Wanita dan Keluarga (2007)
Syikin - Wanita dan Keluarga (2008)
Syira
Syi
T - Story of My Life
TaufikSM - Hiburan & Informasi
Topek
Topek - Diari Hidupku
UMIe
UstazMuda
VM
Yatt
YezzeR
Yna
Yna1
Zali
Zalisa - Dunia Hatiku
zzzss
BLOG BERNISAN
PakTeh - Diari 2004-2006
PakTeh - Sembang2 Warung Kopi
BLOG BERKAITAN
Yusof Family's Official Blog

BLOGER IDOL
BloggerIdol
RedMummy - Juara 2006
BilikIni - Tempat Kedua
NadhirahN - Tempat Ketiga
AffyRonan
Archmal
CatWalk
Duyong
Ian
Natasha
Izzu
MPijan
Samasam
UjangMD
Y2Gay
BLOGGER KICK START
Blogger Kick Start
Bro Rick
Intan
Katarsis
Noush
Syawaludin
Kurt_Kuden - Out Week 5
kriesz - Out Week 4
mourieys - Out Week 3
Milla - Out Week 2
Zila - Out Week 1
RedMummy - Juri Tetap


SAJAK BUAT PERHENTIAN
Diperhentian ini
Ada satu cerita
Tentang uda dan dara
Menjeling, bermesra dan berjanji
Tapi menangisnya juga disini
Berpisahnya juga disini

Diperhentian ini
Kulihat... anak itu terjatuh
Luka siku dan keningnya
Menangis belas ibunya

Diperhentian ini
Aku tersenyum
Merenung dia dan hidupnya
Mereka dan kehidupannya
Kerana diperhentian ini
adalah permulaannya
mungkin juga....penamatnya.

Am@AbahMuda 2006


Geng Jurnal

Photobucket.com image hosting and photo sharing Photobucket.com image hosting and photo sharing

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

'Award From MamaJ

Merenung Jejak Kehidupan
- Suatu Klinik Minda

Merupakan hasil perjalanan peribadi, garapan idea, pendapat dan pemikiran penulis. Penulis tidak mengwakili mana-mana pertubuhan atau organisasi tertentu. Segala pendapat dan ulasan yang dibuat merupakan hasil pemikiran dan pandangan peribadi penulis.
Mengkritik bukan Mengeji, Menegur bukan Mengutuk, Bercerita sebagai Tauladan
Sekian Terima Kasih.
Hak Cipta Terpilihara.

free web counter
Since July 21, 2005

Terima Kasih & Jumpa Lagi

Friday, January 27, 2006

Bercerita tentang "Banyak Perkara" III

Pencemaran


Sebenarnya sudah lama Am hendak merakamkan gambar kilang yang memberikan pencemaran asap ini akhirnya pagi semalam berjaya dirakamkan.

Am sebenarnya geram tak kira jerebu atau tidak kilang ini sentiasa mengeluarkan asap yang tebal sebegini, marah pun ada juga

Pencemaran...
Original Upload from O2 Xda II mini

MARA vs IbuBapa
KUALA LUMPUR: Orang ramai memberikan pelbagai reaksi berhubung tindakan Majlis Amanah Rakyat (Mara) menghalang pelajar melanjutkan pengajian di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) jika ibu bapa mereka yang berhutang gagal membayar balik pinjaman pendidikan Mara. Sesetengah mereka yang menyalahkan ibu bapa kerana gagal menunaikan tanggungjawab, manakala yang lain menyalahkan Mara kerana tidak menyediakan mekanisme berkesan untuk memungut pinjaman.
Sepenuhnya

Bagi Am pula kesalahan ibubapa janganlah anak yang hendak belajar yang dibebankan, tak perlu gangu pemikiran anak yang hendak belajar itu dengan masalah kedegilan dan kesombongan ibubapa mereka dan MARA itu sendiri kena berfikir secara rasional semula apakah tujuan penubuhannya, jangan sampai kerana nak kutip hutang semula mereka menolak tujuan asal penubuhannya ketempat kedua pula.

Malaysian Most Beautiful
Semalam akhirnya telah terpilihlah pemenangnya tapi secara peribadi bagi Amlah, tiada siapa yang layak untuk memang, kecantikan luar sudahlah kurang kecantikkan dalam memang sangat kurang, tapi nak buat macam manakan kena ada juga pemenang. Yang buat Am terperanjat ialah hadiahnya memang betul-betul lumayan

Anak
Anak Am macam dah sihat sahaja, dah melasak balik dan menjerit sana sini, tentang bab buat kerja sekolah mama dia kata dah ok sikit tapi masih susah nak buat dengan abah dia yang dia kata garang ini, Am ingat anak Am sahaja yang susah buat kerja sekolah tapi bila berbual dengan ayah kawan anak Am, anak dia pun susah juga rupanya. Satu lagi mengenai tulisan dia, dulu Am dan isteri memang risau kerana tulisan dia tak cantik tapi bila lihat rakan-rakan dia yang lain rupanya sama sahaja. Kadang-kadang Am ini terlalu inginkan anak Am buat yang terbaik sehingga Am terlupa pula semasa Am umur dengan dia dulu rasanya mengeja pun Am belum tahu lagi.

Cuti Panjang
Cuti seminggu akan tiba, Am dan isteri tak tahu nak kemana lagi, cuma kami rancang nak piknik di Sungai Gabai sahaja, anak Am tentu suka kerana sudah lama kami tak kesana semenjak ada kolam ditempat tinggal Am ini. Kalau nak kesana sudah tentu kena pergi awal-awal pagi kalau tidak jauhlah hendak parking kereta. Ada sesiapa nak join Am sekali ker?

Kerja
Lega sikit, hampir semua kerja penting telah berjaya disiapkan sebelum cuti ini, tapi rasanya ada kerja baru yang akan datang selepas cuti nanti, Am rasa bukan Am sahaja tapi ramai yang lain juga sibuk sangat sebelum cuti panjang ini. Betul tak?

Mimpi
Jarang Am boleh ingat apa Am mimpi tapi semalam Am mimpi Telefon O2 Am pecah kerana terjatuh, punyalah Am bengang dalam mimpi Am, satu lagi semasa dalam mimpi semua orang guna telefon bimbit yang canggih-canggih hehehe, nasib baik mimpi sahaja.

Kereta
Kereta dah mula buat perangai pula sekarang, dah ada bunyi yang tak menyenangkan keluar, kadang-kadang punyalah bising, rasanya baru sahaja berhabis untuk kereta hujung tahun lepas, kereta merajuk kot, anak kata dah minat kereta lain, dia minat kereta waja lah pulak

Tag
Sebenarnya dua Tag yang Am kena dengan rakan blog dan masih tak berjawab lagi, rasa macam berhutang pula, Tag ini payah sikit nak jawab kerana kena fikirkan jawapannya, tak apa bila Am kurang sibuk selepas cuti nanti Am akan langsaikan hutang itu, biar lambat asalkan berjawab, betul tak?


Nota Kaki:
Selamat berhujung minggu dan selamat bercuti, kepada siapa yang nak berkahwin selamat menempuh alam rumahtangga, kepada yang nak bertunang selamat bertunang, kepada yang beraya tu selamat beraya dan yang paling penting semuga kita semua diberkati dalam apa sahaja yang kita lakukan dan akan lakukan.

Labels: , , , , ,

JEJAK TEMAN DI "Bercerita tentang "Banyak Perkara" III"

 

JOM TINGGALKAN JEJAK

Links to "Bercerita tentang "Banyak Perkara" III"

Create a Link