AbahMuda@Am


AbahMuda@Am


AbahMuda@Am



BLOG TEMAN
Abah_Muizz
Abiumar
Abu Naqibah - Dairi Abu Naqibah
Acai
Activ8ions
Acukk77
Acukk77 New
Aflin Shauki : Inside My Head
Afzan
Adinda
Aida Diarikecil
Aida NotaDairi - Blogdrive
Aida NotaDairi - Blogspot
Aidil
Aishah - Berlindung dibalik Awan
AKO Tetap AKO!!
Ako!
Ako! The Latest
Alyza
Anakomak
Anangku
Anim
Arddayu
Arisa-Putri
Ayu Sayang
Aza
Azhan
Azhan Workpress
Azuna Online
BabyDiana
Budak Sekolah
Bang Long
Bat - InfoMalaya Blog
Bunda Shafiya
Carneyz
Cempaka Biru
Chika
Chot Blogspot
Chot Wordpress
Cikgu Online
Cik Scarlet
Cik Pudica - Semerah Cintanya
Ct
Cute-SmiLy!
Cyclips
Dealova
Diane
Dingy
Dingy Blogsome
Dingy Bloggoing
Downforce
Ducks - M-Ralducks
East Blogdrive
East Blogspot
EedaHakim - Bicara Siti Suraida (Petua)
Elly
Faizah
Faizzah
Faizzah New
FaizulZone
Farah - Bila Cinta Terhubung
Fysal - Cyberstar
Fysal - Mfi06
Fysal - Jendela Duniaku
Fysal - In My Life
Geargie
Gurisanintaglio
Hana
Blog Seni HE
Blog Seni HE - New
Blog Seni HE - Wordpress
Honey
Huda
Iemah
iEn
iEn Komuniti
Iera
Iirah
ilynn - Pemikir, Penulis & Perempuan
Imah Cumel Library
Inamaroon
Irmanrahaban
Iyandz
Iziana
Jaja
Jaja Comel
Jiji
JiwaKacau
JiwaRasa
Jowopinter
Jubeiz
Junaidix
KakAyu
Katarsis
Katarsis - Diari.Seorang.Lelaki
Kadok
Kadok Sebuah Cerita Kehidupan
Kasawari
Kasih
Kicap
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie New - Hidup Biar Sedap
Kmx
Knockturnal
Kunang
Kuncup
Kuncup New
Lin
Lizza
Luna
Madi Insan Seni
MamaJambu
MamaShahmi - Teguh Berdiri Disini..
Mazudi
Mazudi.com/Life.Notes
Underfine Me
Meen Blogdrive
Meen Blogspot
Mely
Meera - Rentak Kehidupan Meera
Mimie
Mimpi Sedih
Mizi
Mohd Imran
Mohd Ismail
Moon
Nadhirah Lifelogger
Nadhirah Blogspot
Nagacute Blogdrive
Nagacute Blogsome
Narish
Narish2
Neezie
Neezie 1/2 Waras
Nieys Blogspot
Nieys Wordpress
Nieys - nieyszahri.com
Nizam Zakaria
Noamie
Nora
Noush
Nurul - Di Mana Spek Cinderella
Op - Fikiran Dlm Kembara
Pee Bee Blogdrive
PeeBee Blogspot
Pengkritik Blog
PK
PuteriSatu - Luahan Ku
Redza
Rick - Bro Rickwan Melaka
Ryzal
Sama-Sama
Sanchai
Sastri
Seek4soul
Sejuk
Selipar Jepun
Shai Blogdrive
Shai Blogspot
Shai Blogsome
Sharida
Sharidatk
Siti
Snow White
Sodep
Sodep.net
Syikin
Syikin - Wanita dan Keluarga (2007)
Syikin - Wanita dan Keluarga (2008)
Syira
Syi
T - Story of My Life
TaufikSM - Hiburan & Informasi
Topek
Topek - Diari Hidupku
UMIe
UstazMuda
VM
Yatt
YezzeR
Yna
Yna1
Zali
Zalisa - Dunia Hatiku
zzzss
BLOG BERNISAN
PakTeh - Diari 2004-2006
PakTeh - Sembang2 Warung Kopi
BLOG BERKAITAN
Yusof Family's Official Blog

BLOGER IDOL
BloggerIdol
RedMummy - Juara 2006
BilikIni - Tempat Kedua
NadhirahN - Tempat Ketiga
AffyRonan
Archmal
CatWalk
Duyong
Ian
Natasha
Izzu
MPijan
Samasam
UjangMD
Y2Gay
BLOGGER KICK START
Blogger Kick Start
Bro Rick
Intan
Katarsis
Noush
Syawaludin
Kurt_Kuden - Out Week 5
kriesz - Out Week 4
mourieys - Out Week 3
Milla - Out Week 2
Zila - Out Week 1
RedMummy - Juri Tetap


SAJAK BUAT PERHENTIAN
Diperhentian ini
Ada satu cerita
Tentang uda dan dara
Menjeling, bermesra dan berjanji
Tapi menangisnya juga disini
Berpisahnya juga disini

Diperhentian ini
Kulihat... anak itu terjatuh
Luka siku dan keningnya
Menangis belas ibunya

Diperhentian ini
Aku tersenyum
Merenung dia dan hidupnya
Mereka dan kehidupannya
Kerana diperhentian ini
adalah permulaannya
mungkin juga....penamatnya.

Am@AbahMuda 2006


Geng Jurnal

Photobucket.com image hosting and photo sharing Photobucket.com image hosting and photo sharing

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

'Award From MamaJ

Merenung Jejak Kehidupan
- Suatu Klinik Minda

Merupakan hasil perjalanan peribadi, garapan idea, pendapat dan pemikiran penulis. Penulis tidak mengwakili mana-mana pertubuhan atau organisasi tertentu. Segala pendapat dan ulasan yang dibuat merupakan hasil pemikiran dan pandangan peribadi penulis.
Mengkritik bukan Mengeji, Menegur bukan Mengutuk, Bercerita sebagai Tauladan
Sekian Terima Kasih.
Hak Cipta Terpilihara.

free web counter
Since July 21, 2005

Terima Kasih & Jumpa Lagi

Thursday, February 23, 2006

Bercerita tentang "Tag"

Mendung


Langit mendung ini Am rakamkan ditingkap pejabat Am, cantik juga nampak langit mendung tu.

Langit mendung ini bagai bercerita tentang bermacam penyakit yg ada di Negara kita sekarang ni.


Langit Pelik
Original Upload from O2 Xda II mini

Ok hari ini nak membayar segala hutang Tag Am, tak jawab terasa macam berhutang pula, bila dah jawab ni rasa legalah pulak

Tag 1
Nama Penuh : Nak tahu ker, terperanjat kang hehehe
Nama Manja : banyaaaak..anak panggil abah, isteri panggil sayang hehehe, member blog panggil Am, ada juga yang panggil abang (naik bulu roma)
Tarikh Lahir : 11 Ogos (jgn buat-buat lupa pula nanti ya)
Anak ke : tiga ( 3 is my fav number )
Kini menetap di : Cheras, Selangor
Kelahiran : Saya anak Malaysia
Status : banyak kali dah bercouple akhirnya dah berkahwin (baru sorang)
Pekerjaan : Assistant Company Secretary (pernah dengar ker kerja ini?)
Hobi : Baca komik (nak join Am ker)
Artis Kesukaan : Dulu suka Camelia (sekarang tak tahu pulak)
Haiwan Kesayangan : macam tak ada aja tapi semut sayang Am, kemana Am ada disitulah dia ada
Warna Kegemaran : Biru, hijau pun suka juga, hitam pun suka juga, pernah suka putih juga, ungu pernah suka sekejab, oren suka sekejap sangat masa sokong Zahid
Tentang Saya Yang Perlu Anda Ketahui : Apa nak cerita ya, Am tak byk bercakap bila baru kenal orang kerana takut salah cakap tapi bila dah kenal memang banyak cakap sampai tak terlayan kot, suka berterus terang, pemarah pun ada jugak dan perangai yang paling teruk ialah Am seorang yang cuai (sedang cuba ubah)

Tag 2
Something you want to do in your life :
Bahagiakan Ibubapa, bahagiakan Isteri dan anak, bahagiakan diri sendiri
One song that you could listen over and over again :
Ada satu lagu tu, Am dah lupa penyanyi dan tajuknya, liriknya lebih kurang bergini - Anak2 kecil mengoncangkan ibunya yang lemah longlai tak lagi bernyawa,....
Coke or Pepsi?
Dua-dua pun tan nak, Sirap limau satu
Something you currently desire :
Ada bonus, gaji, kenaikan gaji tapi tak perlu pergi kerja, ok tak
One good deed you've done lately :
Apa ya tak ingat pulak....
A funny moment in your life :
Pandang awek sampai langar tiang lampu, kelakar ker tak (buat malu aja)

Tag 3
4 jobs
1. Tolong orang jual buah, ini pertama kali kerja (kerja sambil sekolah)
2. Tolong abang angkat berniaga kedai makan (Kerja sambil sekolah)
3. Kerja kilang (seronok kerja kilang, gaji sebulan 2 kali)
4. Kerja sekarang ni, di Menara Tun Razak..
4 movies
1. Spiderman - rasa macam nak jadi spiderman pula..
2. King Kong - Langsung tak rasa macam nak jadi King Kong tu
3. Pride and Prejudis - Temankan isteri tapi tetap layan
4. Narnia - Yang ini temankan anak (Am pun minat juga sebenarnya)
4 places I have lived
1. Rumah Flat - Rumah mak ayah
2. Teres 2 tingkat - Sewa sebelum kahwin
3. Teres setingkat - Sewa lepas kahwin
4. Kondo - Rumah Sendiri
4 tv shows I love to watch
1. CSI Vegas
2. CSI Miami
3. CSI New York
4. Alias
4 places I've been on vacation
1. Tioman
2. Langkawi
3. Penang
4. Melaka
Empat aja, banyak lagi nak tulis ni hehehe
4 blogs I visit daily
1. Klinik Minda - Sendiri punya daaa..
2. Blog yg meninggalkan jejak di blog Am
3. Blog yang Am linkkan dgn blog Am
4. Blog yang linkkan Am
4 of my favorite food
1. Masak lemak Cili Api
2. Masak Lemak Putih
3. Sup
4. Telur mata kerbau
4 places i'd rather be:
1. Sudah tentulah hajat pertama nak gi Mekah.
2. New Zealand (Org kata tempat ini cantik)
3. United Kingdom (Boleh jumpa Noush nanti)
4. Hawaii...seksi dan seksa Am disini nanti hehehe
4 albums I can't live without
1. Tak ada lah pulak
2. -
3. -
4. -
4 vehicles I owned
1. Kawasaki Victor (dah jual)
3. Iswara Aeroback (dah jual)
3. Wira Aeroback (sedang digunakan)
4. Spaceship Star Trek (akan datang)...
4 mangsa seterusnya...
1. Pada sesiapa yang nak sambung
2. Pada sesiapa yang tiada idea nak tulis entry
3. Pada sesiapa yang ada cerita lebih menarik
4. Pada sesiapa sajalah

Nota Kaki:
Menjawab Tag bagai bercerita tentang peribadi diri tapi masih menyimpan sedikit untuk diri sendiri

Labels:

JEJAK TEMAN DI "Bercerita tentang "Tag""

 

JOM TINGGALKAN JEJAK

Links to "Bercerita tentang "Tag""

Create a Link