AbahMuda@Am


AbahMuda@Am


AbahMuda@Am



BLOG TEMAN
Abah_Muizz
Abiumar
Abu Naqibah - Dairi Abu Naqibah
Acai
Activ8ions
Acukk77
Acukk77 New
Aflin Shauki : Inside My Head
Afzan
Adinda
Aida Diarikecil
Aida NotaDairi - Blogdrive
Aida NotaDairi - Blogspot
Aidil
Aishah - Berlindung dibalik Awan
AKO Tetap AKO!!
Ako!
Ako! The Latest
Alyza
Anakomak
Anangku
Anim
Arddayu
Arisa-Putri
Ayu Sayang
Aza
Azhan
Azhan Workpress
Azuna Online
BabyDiana
Budak Sekolah
Bang Long
Bat - InfoMalaya Blog
Bunda Shafiya
Carneyz
Cempaka Biru
Chika
Chot Blogspot
Chot Wordpress
Cikgu Online
Cik Scarlet
Cik Pudica - Semerah Cintanya
Ct
Cute-SmiLy!
Cyclips
Dealova
Diane
Dingy
Dingy Blogsome
Dingy Bloggoing
Downforce
Ducks - M-Ralducks
East Blogdrive
East Blogspot
EedaHakim - Bicara Siti Suraida (Petua)
Elly
Faizah
Faizzah
Faizzah New
FaizulZone
Farah - Bila Cinta Terhubung
Fysal - Cyberstar
Fysal - Mfi06
Fysal - Jendela Duniaku
Fysal - In My Life
Geargie
Gurisanintaglio
Hana
Blog Seni HE
Blog Seni HE - New
Blog Seni HE - Wordpress
Honey
Huda
Iemah
iEn
iEn Komuniti
Iera
Iirah
ilynn - Pemikir, Penulis & Perempuan
Imah Cumel Library
Inamaroon
Irmanrahaban
Iyandz
Iziana
Jaja
Jaja Comel
Jiji
JiwaKacau
JiwaRasa
Jowopinter
Jubeiz
Junaidix
KakAyu
Katarsis
Katarsis - Diari.Seorang.Lelaki
Kadok
Kadok Sebuah Cerita Kehidupan
Kasawari
Kasih
Kicap
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie - Dari Baling Ke Serendah
Kujie New - Hidup Biar Sedap
Kmx
Knockturnal
Kunang
Kuncup
Kuncup New
Lin
Lizza
Luna
Madi Insan Seni
MamaJambu
MamaShahmi - Teguh Berdiri Disini..
Mazudi
Mazudi.com/Life.Notes
Underfine Me
Meen Blogdrive
Meen Blogspot
Mely
Meera - Rentak Kehidupan Meera
Mimie
Mimpi Sedih
Mizi
Mohd Imran
Mohd Ismail
Moon
Nadhirah Lifelogger
Nadhirah Blogspot
Nagacute Blogdrive
Nagacute Blogsome
Narish
Narish2
Neezie
Neezie 1/2 Waras
Nieys Blogspot
Nieys Wordpress
Nieys - nieyszahri.com
Nizam Zakaria
Noamie
Nora
Noush
Nurul - Di Mana Spek Cinderella
Op - Fikiran Dlm Kembara
Pee Bee Blogdrive
PeeBee Blogspot
Pengkritik Blog
PK
PuteriSatu - Luahan Ku
Redza
Rick - Bro Rickwan Melaka
Ryzal
Sama-Sama
Sanchai
Sastri
Seek4soul
Sejuk
Selipar Jepun
Shai Blogdrive
Shai Blogspot
Shai Blogsome
Sharida
Sharidatk
Siti
Snow White
Sodep
Sodep.net
Syikin
Syikin - Wanita dan Keluarga (2007)
Syikin - Wanita dan Keluarga (2008)
Syira
Syi
T - Story of My Life
TaufikSM - Hiburan & Informasi
Topek
Topek - Diari Hidupku
UMIe
UstazMuda
VM
Yatt
YezzeR
Yna
Yna1
Zali
Zalisa - Dunia Hatiku
zzzss
BLOG BERNISAN
PakTeh - Diari 2004-2006
PakTeh - Sembang2 Warung Kopi
BLOG BERKAITAN
Yusof Family's Official Blog

BLOGER IDOL
BloggerIdol
RedMummy - Juara 2006
BilikIni - Tempat Kedua
NadhirahN - Tempat Ketiga
AffyRonan
Archmal
CatWalk
Duyong
Ian
Natasha
Izzu
MPijan
Samasam
UjangMD
Y2Gay
BLOGGER KICK START
Blogger Kick Start
Bro Rick
Intan
Katarsis
Noush
Syawaludin
Kurt_Kuden - Out Week 5
kriesz - Out Week 4
mourieys - Out Week 3
Milla - Out Week 2
Zila - Out Week 1
RedMummy - Juri Tetap


SAJAK BUAT PERHENTIAN
Diperhentian ini
Ada satu cerita
Tentang uda dan dara
Menjeling, bermesra dan berjanji
Tapi menangisnya juga disini
Berpisahnya juga disini

Diperhentian ini
Kulihat... anak itu terjatuh
Luka siku dan keningnya
Menangis belas ibunya

Diperhentian ini
Aku tersenyum
Merenung dia dan hidupnya
Mereka dan kehidupannya
Kerana diperhentian ini
adalah permulaannya
mungkin juga....penamatnya.

Am@AbahMuda 2006


Geng Jurnal

Photobucket.com image hosting and photo sharing Photobucket.com image hosting and photo sharing

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

'Award From MamaJ

Merenung Jejak Kehidupan
- Suatu Klinik Minda

Merupakan hasil perjalanan peribadi, garapan idea, pendapat dan pemikiran penulis. Penulis tidak mengwakili mana-mana pertubuhan atau organisasi tertentu. Segala pendapat dan ulasan yang dibuat merupakan hasil pemikiran dan pandangan peribadi penulis.
Mengkritik bukan Mengeji, Menegur bukan Mengutuk, Bercerita sebagai Tauladan
Sekian Terima Kasih.
Hak Cipta Terpilihara.

free web counter
Since July 21, 2005

Terima Kasih & Jumpa Lagi

Monday, February 26, 2007

Bercerita tentang "Anak" 40

Awan Pantai
Ini satu lagi photo tepi pantai di Pulau Pinang berhadapan dengan hotel tempat tinggal Am, waktu tengahari Am rakamkan photo ini selpas habis bermesyuarat.

Awan Pantai....
Original Upload from Canon Digital IXUS 60


Hari Sabtu lepas kali pertama anak Am bersekolah pada hari sabtu, bukan ganti kelas tapi ada kelas khas untuk belajar sembahyang. Mengikut memo yang Am terima. kelas itu akan ada 4 kali setahun. Balik dari kelas terus seronok bercerita dia belajar sembahyang dan dia juga dah tahu macam mana ambil air sembahyang.

Hujung minggu anak Am kena siapkan kerja sekolah dia yang melambak kerana dia tak buat dan tak beritahu Am dia ada kerja sekolah. Bila cikgu dia tandakan mana yang dia tak buat baru tahu banyak kerja sekolah yang dia tak buat. Lebih dari 10 mukasurat kalau tak silap Am. Anak Am ni bila balik tanya tak ada memanjang sahaja kerja sekolah, rupanya ada.


Nota Kaki :

Takziah buat keluarga "Mohd Shafi Aizat Shahidan" (22 bulan), ceritanya........

Labels:

JEJAK TEMAN DI "Bercerita tentang "Anak" 40"

 

Blogger Chempaka biru kata ... (February 26, 2007 12:16 PM) : 

hai am... please go to my istana kaca.. have sumthing for U at there.... still remember my address.. http://reesya.blogspot.com

 

Anonymous Am kata ... (February 26, 2007 12:53 PM) : 

dah tengok dah cempaka biru, Tag Am ya hehehe

 

Blogger meera kata ... (February 26, 2007 1:37 PM) : 

tu baru sorang anak yg bersekolah tu Am... pening gak nak aturkan hidupnya kan... mak-pak kita dulu anak sampai 13 orang boleh je kan jaga... hebat sungguh org2 lama ni...

zaman sekarang zaman dunia tanpa sempadan, mmg lebih mencabar menjaga dan mendidik anak2 zaman sekarang...

hehehe... ya.. ya je saya citer, padahal tak beranak pun lagi... kawen pun belum... muahahaha

 

Blogger Selipar Jepun kata ... (February 26, 2007 1:55 PM) : 

am, anak kite memang sebijik sejebon perangai..kalau tanya , ada homework tak? memang jawapannya "xde.." . Tapi bila check, ade je yg tak buat lagi @ tak siap. Saya tiap2 malam kena check beg sekolah dia, sekolah pagi & petang..lagi haru.

Kadangtu dia dah ngantuk, jenuh nak paksa dia buat h'work.

Kesian pulak kadang2tu...

 

Blogger Am kata ... (February 26, 2007 2:05 PM) : 

Meera:
Fikir balik, macam manalah mak ayah kita jaga kita dulu ya Meera, Am baru sorong pun dah tak terlayan hehehe

Selipar Jepun:
Am tiap2 malam periksa beg dia tapi tak ada tanda macam ada kerja sekolah tapi sebenarnya cikgu dia suruh tapi tak tanda mana kerja sekolah tu
Bila cikgu dah tanda barulah tahu melambak rupanya.
Mengantuk punya pasallah yg tak siap tu SJ hehehe

 

Blogger Chempaka biru kata ... (February 26, 2007 3:42 PM) : 

ala Am bukannya selalu kena TAG lebih2 lagi dari member yang kita kureng kenal.. ni lah peluang nak kenal kawan baru kan....

 

Blogger Am kata ... (February 26, 2007 4:19 PM) : 

ooooo macam tu ker Cempaka Biru hehehe, macam mana pun kena fikir dulu takut tersalah tulis hehehe

 

Blogger Kaklong kata ... (February 26, 2007 4:29 PM) : 

salam,

am, sekolah anak am ada tak sediakan BUKU KOMUNIKASI ? kat sekolah anak saya mmg ada buku ni. kena belilah.

buku ni mrupakan buku kosong utk catatan anak2 kita LIST homework depa. biasanya setiap cikgu yg beri homework pun tolong tuliskan list homework anak.

kekadang, kat situ juga cikgu tampalkan memo2 kecil utk perhatian ibubapa. biasanya ada ruang signature utk parent menandakan mrk check buku komunikasi tu.

kiranya ni salah satu cara utk ibu bapa tau anak2 mrk ada homework atau tidak.

biasalah am, anak2 ni mmg kena tanya hari2 ada atau tidak, kalau kata tak de tu, tak leh pegang sangat, kena check juga. ni pengalaman saya anak darjah 1 n 2 hehe.

bab mengantuk tu mmg biasalah. kesian pun kesian gak. biasanya saya tanya, bila homework tu nak kena hantar, kalau dia kata lambat lagi, oklah simpan dulu, tp kalau esok kena hantar, mmg kena paksa relalah menyiapkan homework tu. tp kekadang depa pandai, boleh cakap nak siapkan kat sekolah, sabor ajelah.

 

Anonymous pakteh kata ... (February 26, 2007 4:41 PM) : 

Cempaka biru kena TAG ke? Alahai...

Walau apa pun saya rasa nak TAGGED AM la pulak... he he

 

Blogger Am kata ... (February 26, 2007 5:08 PM) : 

KakLong:
ooo macam tu ker kaklong, rasanya Am ada beli buku tu dulu, tak apa balik nanti Am lihat balik.
Nampaknya kena belajar dari kaklong ni hehehe

Pakteh:
Tak pa pakteh, jawab teh sekaligus dari dua org nanti hehehe

 

Blogger kujie kata ... (February 27, 2007 12:13 AM) : 

Kak Long...ade buku tu..tp sampai akhir tahun...kosong jer!

Am...hehehe..sama je pengalaman tu..kakjie dh merasa dah..selalu masa anak² tahun 1 & 2...bila dah thn 3 dia dah pandai bahagikan masa utk kerja rumah tu...kakjie pun biasa sgt..buat penulisan..dengan tulisan yang terpaksa di comot comotkan..untuk mencapai level anak tahun 1..

 

JOM TINGGALKAN JEJAK

Links to "Bercerita tentang "Anak" 40"

Create a Link